A B1 blog gasztro rovata



Együnk sok dinnyét!

2017. július 13. - kation

Mostanra mind a görögdinnye, mind a sárgadinnye ára lement a piacokon, hiszen itt a magyar dinnye. Emlékszem gyerekkoromban járt körben a faluban egy teherautó, és kiabált, hogy dinnyés. Akkoriban még meg lehetett lékelni a dinnyét, egy amolyan próbakóstolásra, hiszen egy testesebb darab 6-7 kg-ot is nyom, nem mindegy mit eszünk néhány napig. Mára az élelmiszer biztonsági előírások miatt ilyet már nem szabad, ezért különböző szakértő tippek és trükkök vannak az édes dinnye kiválasztásához.dinnye4.png

Akárhogy is, a dinnye enyhén behűtve a legfinomabb, és ami a legjobb, hogy kiváló szomjoltó is ebben a hőségben, hiszen a görögdinnye 90%-a gyakorlatilag víz. A maradék 10% rostokban, ásványi anyagokban, és A, B és C-vitaminban gazdag, de van benne kalcium és magnézium is. Amit viszont szintén fontos tudni, hogy a dinnye nagyon sok cukrot tartalmaz, tehát nem a legideálisabb fogyókúrás gyümölcs.

Egy rendhagyó recept az idei nyárra a fetás dinnyesaláta. Arányaiban leírva a receptet egy egységnyi felkockázott dinnyéhez szükségünk lesz 1/3-a annyi apróra kockázott fetára és 1/3-nyi vékonyra felkarikázott lila hagymára. Keverjük össze a hozzávalókat és szórjuk meg egy csokor friss mentalevéllel, tegyük hűtőbe legalább 1 órára pihenni és garantált a könnyű vacsora.dinnye5.jpgÖrök kérdés a görögdinnye esetén, hogy mit kezdjünk a maggal. Sokan kikaparják a dinnyéből, a kevésbé gusztusos megoldás hívői kiköpik. Persze van, aki megeszi.

A kutatások szerint a dinnye magjának számtalan jótékony hatása van, elsősorban a benne található B-vitaminnak, vasnak és cinknek köszönhető. Ez a hatás azonban csak akkor érvényesül, ha a magokat meg is rágjuk, mielőtt lenyelnénk. 

Amivel vigyázzunk, az a dinnye héj része, ugyanis a dinnye az egyik leginkább trágyázott növény hazánkban, ezért ne azzal a késsel daraboljuk kockára, amivel szeleteltük vagy nagyon mossuk meg szeletelés előtt a dinnye külső részét. dinnye1.jpgÉn jobban szeretem a sárgadinnyét, aminek az íze édesebb, és kevésé vizes. A sárgadinnye is gazdag A-, B- és C-vitaminban, valamint rostokban. Gourmet hangulatban a dinnyekockákhoz jöhet valamilyen kellemesen érlelet pármai sonka. Sőt, akár valamilyen penészes sajttal tovább fokozhatjuk az élvezetet.Ha pedig ettől a már-már klasszikustól újabb ízkombinációra vágynánk, akkor ajánlom a mozzarellás-bazsalikomos sárgadinnye salátát. A recept:

  • 1 közepes sárgadinnye
  • néhány levél lollo rosso saláta
  • 10-15 dkg mini mozzarella
  • pár kanál extra szűz olívaolaj
  • 1 nagy csokor bazsalikom
  • kevés frissen őrölt bors

Az elkészítés nagyon egyszerű: a dinnyét és a salátát feldaraboljuk, egy salátástálban hozzákeverjük a leszűrt mozzarella golyókat, az összeaprított bazsalikomot és az olívaolajat. Igény szerint őrölhetünk rá egy kevés borsot, összekeverjük és 1 órát hűtőben állni hagyjuk.

Extra tipp: a megszokott limonádét is feldobhatjuk dinnyedarabkákkal. Nem csak látványos, hanem ízletesebb is lesz tőle az innivalónk, ha legalább 1 órát állni hagyjuk. dinnye5_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

http://b1gasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr412659501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.