A B1 blog gasztro rovata



Falatkák késő estére

2017. szeptember 22. - kation

Beindult az iskola, más ritmusban működik a családi élet. Gyakran előfordul, hogy még késő este-éjjel is ébren maradunk, akár a házimunka, akár a munkahelyi feladatok befejezése miatt. Ilyenkor, órákkal a vacsora után jól esne még harapni valamit. Összegyűjtöttünk néhány olyan éjjeli nassolnivalót, amelyek miatt nem kell akkora bűntudatot éreznünk, mintha a hűtőben lévő Nutellából kanalaznánk a nehéz pillanatokban. Mert a vércukorszintet, ha ébren vagyunk, bizony éjjel is fenn kell tartani - csak nem mindegy, hogy mivel.nasi3.jpg1. Ha a Nutella alternatíváját keressük, de nem szeretnénk sokat bajlódni az előkészületekkel, akkor legyen otthon dió, mandula és mogyoró, és készítsünk saját olajos mag keveréket egy nagyobb üvegben, amiből kivehetünk aktuálisan egy-egy adagot. Vagy jöhet a pisztácia vagy a tökmag is. 

2. Chips, mert jól esik ropogtatni.

Készíthetünk parmezános káposztachipset például. Ehhez szükség lesz egy kisebb fej kelkáposztára, 1/2 csészényi reszelt parmezánra és kevés olívaolajra. A hozzávalókat egy tálban alaposan összekeverjük, majd sütőpapírral bélelt tepsiben 15-20 perc alatt 200 fokon ropogósra sütjük.nasi2.jpg Vagy cukkinichipset. Itt 1 nagyobb, vékonyra karikázott cukkinihez adunk 2 evőkanál balzsamecetet, 2 teáskanál sót és 2 evőkanál olívaolajat. Az eljárás a fenti, alaposan összerázzuk a hozzávalókat, és 15 percre magas hőfokon mehet a sütőbe.

3. Banánfagyi.

Még a fagyi sem tilos, csak kicsit újra kell értelmezni. Daraboljunk fel 2 puha banánt, de akár tehetünk hozzá pár szem epret is egy dobozba, és fagyasszuk le őket. Amikor már megfagytak, vegyük ki a mélyhűtőből és botmixerrel pürésítsük egészen krémes állagúra. És már ehetjük is.nasi4.jpg4. Gyümölcs. Egy kevés gyümölcsöt is büntetlenül ehetünk éjjel is. Akár úgy is, hogy görög joghurtot vagy natúr joghurtot összekeverünk gyümölcsdarabokkal, hogy kicsit krémesebb legyen az élmény.

5. Elalvás előtt jó lehet egy csésze meleg tej egy kis mézzel. Hogy legyen is egy kis extra cukor, de az gyorsan felszívódjon a szervezetben. nasi5.jpgArra azonban nagyon figyeljünk, hogy mekkora mennyiséget engedélyezünk, és próbáljunk meg a minimumnál maradni. Ilyen minimális mennyiségben még a magas, legalább 75%-os kakaótartalmú étcsokoládé is megengedett.

(Képek: Pinterest)

A bejegyzés trackback címe:

http://b1gasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr1512810144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Figyel Castro 2017.09.23. 14:57:20

Ki az a hülye aki éjjel (ennyi) szénhidrátot zabál?