A B1 blog gasztro rovata



Ismeritek azt a pékséget, ahol mindennek ugyanolyan íze van?

2016. május 05. - PilarT

friss_garay5.jpg

A pereckedvelőknek talán jó hír, hogy az úgynevezett albán pékségekben minden péksüteménynek perec íze van. Ilyen például az Újbuda központnál lévő Friss Pékség is.

Persze nem az a Városligetben árult, legalább nosztalgikusan száraz sósperec-ízről beszélek. Ez az a sótlan, édeskés puha fajta, amivel főként pékségekben lehet találkozni,

legfőként pedig az albán pékségekben,

ugyanis az összes, de tényleg az összes péksüteményük ugyanabból a tésztából készül.

  • Virslis croissant: perec ízű.
  • Sajtos pogácsa: perec ízű.
  • Pizzás tekercs: perec ízű.

Ezekben az a legrosszabb, hogy még sótlanok is. De perec ízű a kakaós csiga, a lekváros bukta és mákos tekercs is. Szerencsére legalább ezek sem sósak, de ugyanolyan unalmas ízűek. Mint amúgy a perecük.

Ismeritek az érzést? Az ember elkezd enni, és várja az ízt. Sótlan. Vagy nem elég édes. Tovább eszi, és eszi ,és eszi, és minden falatnál reménykedik, hogy na majd most már sajtosrúd íze lesz a sajtosrúdnak, vagy túrós batyu íze a túrós batyunak.

De nem.

Közben elfogy a péksütemény, és csak valami hiányérzet marad hátra, mert úgy laktunk jól, hogy nem is volt íze annak, amit ettünk.

pekseg.jpg

A pékszakmában csak „albán pékségnek” csúfolt Friss Pékség üzletpolitikájára is az általában a Balkánon elterjedt módszer jellemző:

körülbelül háromféle tészta-recepttel operálnak, minden nagy, felfújt és egyforma.

(A másik kétféle talán a kenyér- és a fánktészta lehet.)

Bár az egyszerű receptek, a helyben sütés (és a pékség neve) indokolná a frissességet, a pékáru mégis sokszor száraz. A kiszolgálás is pocsék általában. Ehhez mondjuk hozzátartozik, hogy több ismerősöm is beszámolt arról, hogy az ehhez hasonló pékségekben hó végén nem fizették ki, és indoklás nélkül kirúgták őket. Talán nem véletlen az sem, hogy a Friss Pékség ajtajára is folyamatosan ki van ragasztva a "kiszolgálót felveszünk" felirat. 

A péksütemények ára 150-200 forint körül mozog, de akárhányszor adtam újabb és újabb esélyt a Friss Pékségnek, utólag mindig azt kívántam, bár ettem volna inkább a Városligetben drága száraz perecet. Azt is utálom, de az legalább nem sótlan.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1gasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr318669400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.05.05. 14:35:22

Azt hiszem, hogy a "zsömle" és a "kenyér" kimaradt a listából. Meg az, hogy míg pl egy (azt hiszem) óbudai pékség üzleteiben 15Ft a kifli/zsömle, ezeknél a hulladékgyáraknál 30. Az előbbi kb két napig ehető, az albán másnap reggel már kuka... részemről csak akkor fanyalodok rá, ha végképp nincs más. Mondjuk egy időben a közeli albán viszonylag finom mákosbeiglit készített, aztán hirtel töredékére csökkent benne a mák mennyisége...

BéLóg 2016.05.05. 21:51:21

Az is hüjje aki ilyet megesz. Én (nem tudván) EGYSZER kóstoltam, aztán egyből ki lett tilta, pedig 24 órát vannak nyitva a környéken ahol én megfordulok. de ha éhenhalnék se vennék tőlük semmit.
Ami szar az szar.

dont be such a jew 2016.05.05. 22:40:16

Magyarország péknagyhatalom. Van sok szar de van jó áru is.

Itt Prágában minden pékáru kömény és húgyízü, a túró meg kakapuding ízü. Ezért van az hogy inkább iszok!

dont be such a jew 2016.05.05. 22:41:15

@Hóhér az utolsó barátod: de mér albán de mér mondja már meg valaki!

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2016.05.05. 23:12:48

Ezeknél egyszer vásároltam valamit kb. másfél éve, osztom a véleményt. Akkor éppen aláírást gyűjtöttek, hogy ne zárják be a pékséget, mert a zaj miatt be akarták záratni.

2016.05.06. 02:40:58

Az albán pékség pont olyan, mint az albán fagylaltos. Nagy térfogatúra felfújt áru beltartalom nélkül. Sikeres ember nem vesz ott semmit.

A török fagylaltos is ilyen szemfényvesztő dolog, mégis világszerte ott vannak.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2016.05.06. 07:24:05

minden magyaro-i "pék" egyen szart.
ha albán akkor is ha magyar akkor is. nincs normális pékáru, nyugodtan írhatsz a "magyar" pékségekről is egy ugyanilyen cikket.
undorító banda mind

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2016.05.06. 07:33:23

Nincs is jobb, mint a Keletinél található albán pékségben (a KFC mellett) reggel hatkor friss burekot enni, joghurttal.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.05.06. 08:04:52

@dont be such a jew: mert albán a tulaj? Amelyik üzletet ismerem, azt sokáig arabként emlegettük, mert a tulajdonos neve leginkább arab származásra enged következtetni, de később kiderült, hogy valójában Albániából jött. Vagy valaki úgy gondolta, hogy az albán pékség az azért albán, mert szemetet árul? Sose fogom megtudni.

Rwindx 2016.05.06. 08:05:26

Én inkább egy konstans édes ízt éreztem akárhányszor kóstoltam egy másiktól valamit néha-néha, ami persze lehet csak a só hiánya. Mindenesetre az édes sajtos-virslis croissant elég undorító, gyorsan leszoktam a náluk való vásárlástól.

Szputya 2016.05.06. 09:21:13

Nálunk egy Csocsaj nevű hasonló képződmény van, minden egyforma ízű, de a sima és a rozsos zsemle egész tűrhető... mást nem is nagyon veszünk ott, mert a választék... khm... elég egyoldalú (mindenféle cukros-túrós-lekváros-nutellás-diós)... :)

Ufonauta 2016.05.06. 09:44:06

Azért kell másnap kidobni, mert nem műanyagból készült mint az imént említett 15 Forintos zsemle. A látványpékségek mesterséges ízvilágán nevelkedett népnek, nyilvánvalóan ezek az ízek szokatlanok. Nekem tetszettek a termékeik.

kmera 2016.05.06. 09:47:43

Még annyit fűznék hozzá, hogy nagyon olajosak is ezek a cuccok - amellett, hogy tényleg minden egyforma kelt kalács ízű :-(

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.05.06. 10:21:55

albán pékségben még nem dolgoztam.
Ott a tulaj albán,ha jól tudom.
Van egy pár ilyen.

shitgun 2016.05.06. 10:39:05

@Szputya: pont ezt akartam mondani, hogy a Csocsaj ugyanez, minden cuccuk a nuttellás croissant-tól a sajtos pogácsáig tökugyabból a cuccból készül, kiábrándító. Komolyan a Penny-s mirelitből sütött tepertős pogácsa is lenyomja a pékségek nagyrészét.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.05.06. 10:41:00

Amúgy ha vennem kellene az ilyen cuccokat,biztos máshogy értékelném.
Állítólag múltkor a főnökünk is máshol vett valamilyen kenyeret.
Valszeg. amilyet mi nem gyártunk.

Szputya 2016.05.06. 10:44:51

@shitgun: :D Penny-s mirelit tepertős pogácsa... azt hiszem, az olyan Fornetti.féle lehet, nem? azt sem veszek soha. :)
A komolyabb kenyereket magam sütöm... :)

shitgun 2016.05.06. 10:45:00

@Ufonauta: pont rosszul tudod. Az igényes rendes pékáru akár 3-4 napig is ehető marad. Azt kell másnap kidobni, ami műanyagból készült.

shitgun 2016.05.06. 10:45:55

@Szputya: olyasmi, de legalább karakteres íze van. Persze műanyag, de legalább a jobbféle. Viszont a Lidl magvas császárzsemléje egy költemény, akármiből is készül :)

csillagkutya seven 2016.05.06. 10:47:58

Az albán pékséget már a szagáról is meg lehet ismerni, el sem tudom képzelni mitől van mindegyikben az meghatározhatatlan szag...

Szputya 2016.05.06. 10:50:25

@shitgun: Én a Lipóti nagy parasztkenyeréért vagyok oda, meg a Kiskunfélegyházi pékség kiflijéért. :) A Lidl-t még nem kóstoltam. :)

zsoci 2016.05.06. 11:52:07

Nekünk 5 ilyen van a környékünkön. A színvonal csapnivaló. Amúgy még nem is perecizű, rosszabb. 1-2 fogyasztható (pl a sajtos-virslis roló, forma kenyér)

DE! Normálisan van nyitva. Elfogadnak bankkártyát is.

A Mester utcában 5 pékség van párszáz méteren. Mindegyik 8kor vagy utána nyit, és bezár kora este. Én 6-ra járok dolgozni. Ráadásul ezek közül a többi csak pofátlan módon kézpénzt fogad el, mást nem. Röhej. Nem kell csodálkopzni, ha csak az albán él meg.

báró Csekonics 2016.05.06. 11:59:37

A belváros is tele van ilyenekkel.
Ami még felismerhetővé teszi (az egyforma cuccokon és a mindig kint lévő álláshirdetésen kívül):
- készpénzen kívül nem fogadnak el más fizetőeszközt,
- ezzel szoros összefüggésben a NAV-os pénztárgép mellett MINDIG ott a kis számológép is (nesze neked online kassza, ezt előre tudta mindenki...)
- ha a pékek esetleg kint cigiznek / kávéznak a 'szerviz bejáratnál' akkor SOHA nem magyarul beszélnek egymással... Szóval az elnevezésnek van valami alapja.

Környéken (ahol korábban laktunk) is van minimum két ilyen hely - az egyik az elején még jól indult, aztán kb. 3-4 hónap után beállt a posztban írt színvonal. Gondolom a tulaj nem lett dúsgazdag ennyi idő alatt és egyszerűbb volt leadni az igényekből.
Le is szoktunk róla.
A másik helyen egyszer vettem kenyeret, aztán soha többet.

Rwindx 2016.05.06. 13:18:16

@Ufonauta: tévedsz, pl a saját sütésű kenyerem napok múlva is élvezhető még akkor is ha már nem friss, és abban só víz, liszt, élesztőn kívül semmi más nincs.
A felfújt, minden fossal telepakolt szarok azok, amik másnap garantáltan kukában végzik, de van hogy előbb, ha elkezd morzsálódni, szétesni.

báró Csekonics 2016.05.06. 13:43:36

@Rwindx: ezeket hívom 'magvaváló' kenyérnek, mert akár már frissen is 'kiesik' a kenyér bele a héjából, már a szeleteléstől.

Satiy 2016.05.06. 14:58:19

Csak szerintem olvashatatlan ez a betűtípus?

sixx egy ostoba faszfej 2016.05.06. 15:11:13

Ők sütni nem tudnak, te írni.

Nincs mit egymás szemére vetnetek, mindketten olyasmivel foglalkoztok, amihez abszolút nem értetek.

benedek012 2016.05.06. 15:55:27

Kétféle tésztával dolgoznak.
Az egyik fehér, abból vannak a fehér kenyerek, édes és sós sütemények.
A másik barna, abból a teljes kiőrlésű, a rozsos kenyér és ami még barna tésztát igényel.
A sós termékek a "feltétektől" sósak ( bacon, sonka, virsli) nomeg a nép úgyis telenyomja plusz kecsappal.
Az édesekben a töltelék édes, de nem eléggé, így vastagon meg vannak szórva porcukorral.

afőnök 2016.05.06. 17:24:59

Van egy olyan fogalom Vas megyében, hogy a toronyi kenyér. Torony az egy falu, speciális technikával sütik a kenyeret, tömör, napokig friss, kormos az alja. Na most ezt senki sem tudja megverni ebben az országban, pedig nem is vagyok vasi, tehát lokálpatriotikus értelemben elfogulatlan.
Egyébként az egyik albán pékségtulaj elmondta, hogy minden tésztájukban sok cukor van, onnan az édeskés íz. A sós tésztákban is.

ja persze 2016.05.06. 17:45:34

Köztudott , hogy ezek a "pékségek" az albán maffia kábszer elosztó alközpontjai. A pékségek működtetése csak fedőtevékenység.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.05.06. 18:35:27

@ja persze: a "kínai" büfék és éttermek meg a kínai jakuzáé? :D

Jalos 2016.05.06. 18:40:59

Ráadásul az Albán pékségek piramisjátékszerűen szaporodnak.
A tulaj (albán) felveszi albániából az új "péktanulót", aki pár évig koszt kvártélyért dolgozik a pékségeben, kitanul mindent, ezért azután a tulaj segítségével nyithat új pékséget, és innen Ő is ugyanúgy folytatja.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.05.06. 20:49:36

Van egy fokhagymás-krumplis pogácsájuk, az egész finom. A többi tényleg tré.

sixx egy ostoba faszfej 2016.05.06. 20:51:49

@Hóhér az utolsó barátod:
A jakuza japán, tehát a kínai jakuzáé nem lehet.
A kínai megfelelőt triádoknak nevezik.

sixx egy ostoba faszfej 2016.05.06. 20:53:54

@afőnök:
"Na most ezt senki sem tudja megverni ebben az országban"
Akkor nem ettél még matyó cipót (ami nem azonos a kenyérrel). Mármint a régi házi, kemencében sült változatot.

ja persze 2016.05.06. 21:00:07

@Hóhér az utolsó barátod: Először is a jakuza Japán maffia szervezet.Másodszor nem a kisujjamból szoptam . Beszéltem olyannal aki ott dolgozott ill.dolgozik , és rendőrségi forrás is megerősítette. Persze ha egy kicsit átgondoljuk a jelenséget rögtön gyanússá válik az egész "albán pékség" jelenség.Mi a fenének nyitnak M-on pékséget albán állampolgárok sok-sok százmilliós befektetéssel ha nem azért , hogy legális fedőtevékenységet biztosítsanak maguknak.Ráadásul mint azt a posztban olvasni nem is értenek hozzá.
Harmadsorban : értem én mire akarsz utalni a jópofának hitt megjegyzéseddel , nincs nekem üldözési mániám , de azért azt tudd , hogy a hozzászólásodból eredő mentalitás és hozzáállás szolgáltatta és szolgáltatja ki az országot pl: a világot maffia szerűen behálózó kínai kereskedőknek (áfacsalás , csempészet, áruhamisítás stb) az arab csencselőknek (illegális pénzváltás , kábítószerek , lánykereskedelem stb) és az albán maffiának is.
Persze lehet jópofáskodni , csak közben szétrabolják az országot.

gyben 2016.05.06. 21:05:14

@Ufonauta: Hozzászólásod olvasva azon tűnődtem, vajon te min nevelkedhettél?

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.05.06. 21:18:18

@sixx egy ostoba faszfej: te hülyébb vagy, mint a névadód, pedig az nem kis teljesítmény :D
A maffia olasz, mi közük az albánokhoz? :DD

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.05.06. 21:24:44

@ja persze: ahogy már írtam, nem véletlenül írtam jakuzát, de ennek megértéséhez úgy tűnik gondolkodni is kellene.
A másik: gyanítom, nem hallottad azt a régi pletykát/UL-t, miszerint a kínainak csúfolt büfékben és éttermekben látható akvárium a kínai szervezett bűnözéssel való kapcsolatot jelzi.

afőnök 2016.05.06. 21:59:48

@sixx egy ostoba faszfej: olyat tényleg nem ettem, úgyhogy lehet, hogy tényleg elhamarkodott a véleményem. Hol tudok olyat kóstolni? Van vendéglátóegységben is vagy csak családnál?

Tesztelo.hu · http://www.tesztelo.hu 2016.05.06. 23:55:39

Azt nem értem, hogy ha mindenki utálja az albán pékségek termékeit, akkor hogy-hogy nem zár be mind egy idő után?

sixx egy ostoba faszfej 2016.05.06. 23:57:52

@Hóhér az utolsó barátod:
Hol írtam én maffiáról, baromka?
Csak a te faszságodat javítottam.

sixx egy ostoba faszfej 2016.05.07. 00:14:08

@afőnök:
Ma már lehet, hogy sehol.
Vagy 30-35 éve még magánházaknál lehetett, boltban már akkor sem (bár a szentistváni téeszpékség kenyerét kb. a 90-es évek közepéig-végéig fél Borsodba szállították, és nagyon jó volt, de azért az már nem volt olyan).
Ma nem tudom, mi arra a helyzet.
Egyébként Mezőkövesden és Szentistvánon ettem ilyet, mindkét helyen frissen, melegen, ahogy a kemencéből kiszedték, utóbbiban jobban ízlett, életem mai napig legjobb kenyere, és én erősen kenyeres vagyok, sokfelé ettem sokfélét, és a friss kenyér illatánál nem sok jobb illatot tudok elképzelni, virágokat is beleértve.
Tard a harmadik matyó falu (több nincs az országban), de ott én sem ettem ilyet (oda is a szentistváni téeszkenyeret vitték), arról nem tudok nyilatkozni.
A matyók egyébként érdekes népség, a három település lakói kölcsönösen leszólják (az utálják talán erős szó, de nem nagyon szeretik, az biztos) a másik kettő lakóit (á, a kövesdiek nem matyók, azok kutyafejű tatárok - ezt pl. egy szentistváni traktorostól hallottam :-), és hasonló szépségek. Mondhatni, tipikus magyarok. :-)

Többek közt erre volt jó a (sor)katonaság egykor, ilyen helyekre lehetett eljutni. :-)

sixx egy ostoba faszfej 2016.05.07. 00:16:18

@Tesztelo.hu:
Biztos raknak bele egy kis vicces cuccot, ami kompenzálja a pocsék ízt. :-)
Végül is a füves cigit se a jó íze miatt szívják. :-)

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.05.07. 06:44:37

@sixx egy ostoba faszfej: istenem... ez tényleg ennyire ostoba. :D
Biztos, hogy te nem a névadód vagy? Nézd már meg, mire válaszoltam abban a hozzászólásban, amit te úgymond kijavítottál! :DDDD

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.05.07. 06:54:17

@Tesztelo.hu: hogy mindenki utálja-e, azt nem tudom. Pontosabban ismerek olyat, aki nem... amelyikre néha rá vagyok kényszerülve, az kb. három, talán négy alkalmazottal üzemelhet, egy-két vásárló mindig van a boltban, néha hosszú sort is látok bent, sokáig tart nyitva és vasárnap sem zár be.
No és annyira nem rossz az áruja, hogy ha valaki ilyesmit akar és épp nincs más, akkor ne lehetne megenni.

sixx egy ostoba faszfej 2016.05.07. 13:09:29

@Hóhér az utolsó barátod:
Tök mindegy, mire válaszoltál, faszságot írtál.
Ennyi.

ja persze 2016.05.07. 14:11:25

@Hóhér az utolsó barátod: Ja , hogy ironizáltál ..............nagyon szellemes .
A másik : ez az akváriumos sztori - most értsem úgy hogy komolytalannak tartod a felvetésemet a szervezet bűnözés (pl albán) és az álcázásként működtetett boltok közötti kapcsolat tekintetében ?

sixx egy faszkalap 2016.05.07. 14:43:49

@ja persze:
Dehogy ironizált.
Faszságot írt, most meg mosakszik.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.05.07. 18:24:24

@ja persze: irónia, szarkazmus... vedd aminek akarod. Akvárium... tényleg volt anno egy ilyen pletyka, hogy a kínai éttermek akváriumai valamiféle védjegyei voltak a kínai "maffiáknak". Úgy egyébként, hogy ezek a pékségek egytől egyig pénzmosodák lennének... hát azt tényleg hülyeségnek tartom.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.05.07. 18:25:30

@sixx egy ostoba faszfej: hihetetlenül arrogáns és ostoba vagy picim. Ha nem te vagy sixx akkor is nyugodtan lehetnél a váltótársa. :D

sixx egy faszkalap 2016.05.07. 19:54:18

@Hóhér az utolsó barátod:
Dehogy, seggfejkém.
Te vagy a fasz, aztán mikor rámutatnak, akkor mosakszol, hogy jaj, nem is úgy gondoltad. De, baromka, olvasd vissza magad, úgy gondoltad.

ja persze 2016.05.07. 21:16:48

@Hóhér az utolsó barátod: De azért abban legalább egyetérthetünk , hogy az egész üzleti modell igencsak gyanús.Magyarországra jön egy lepukkant országból a gazdasági menekült albán pékmester a jobb élet reményében majd rövid időn belül több 10 milla befektetéssel pékséget nyit , hamar nyilvánvalóvá válik számára a magyarok igénytelensége , mármint hogy minden szart megeszünk , és erre országos hálózatot épít ki magyar rabszolgákkal frekventált helyen lévő boltokkal . Ja persze...............

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.05.07. 22:11:06

@ja persze: legalábbis furcsa, de nem ismerem a tényleges hátterüket. Kínaiak is... hogy a fenébe tudnak annyival olcsóbbak lenni a többinél? (nem étterem, hanem a vegyesboltok).
Hogy lehet, hogy olyan illatszerek, édességek vannak náluk, amit egyetlen más boltban sem találni? A közelünkben van néhány ilyen üzlet. Mindegyikben (látszólag) van egy idősebb apa+anya, mint tulaj, gyerekek mint... fogalmam sincs, milyen státuszban, van ahol a pénztárat ők kezelik, máshol minden meló a magyar alkalmazottaké és öt évben egyszer megjelenik egy vadidegen, jól öltözött, öltönyös ferdeszemű, "beszélgetni"... hmmmm... Kínai KGB vagy maffia vagy mi? :D
Szóval nem t'om, de egyértelműen, mindre ráhúzni, hogy a szervezett bűnözés pénzmosodái... kicsit túlzásnak tartom.

Lelkesz6 2016.05.08. 09:06:58

Az alban pékek a legjobbak a világon,eleg,ha csak a volt jugoszláv országok burekjere gondolunk. Hog miért ilyen a magyarországi választék? Az alban pékek azt mondják - jogosan, hogy eleinte az otthoni termék választékot szerették volna meghonosítani, de a magyaroknak a felfújt,íztelen tészta kellett. Ennyi.

Lelkesz6 2016.05.08. 09:07:59

Az alban pékek a legjobbak a világon,eleg,ha csak a volt jugoszláv országok burekjere gondolunk. Hog miért ilyen a magyarországi választék? Az alban pékek azt mondják - jogosan, hogy eleinte az otthoni termék választékot szerették volna meghonosítani, de a magyaroknak a felfújt,íztelen tészta kellett. Ennyi.

Bentoboxos 2016.05.08. 10:40:23

@Hóhér az utolsó barátod: A maffia egy globális kifejezés ezekre a bűnszervezetekre. A kínai maffiát Triádoknak, a japán Jakuzának hívják. Attól függetlenül, hogy Olaszországból ered a szó, van albán maffia, aminek semmi köze az olasz maffiához.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.05.11. 09:09:51

Basszátok meg,ez a maffián való veszekedés!:))

Alick 2017.10.02. 16:44:39

@Szputya: A LIpótinak is jópár gyenge terméke van.